چهارشنبه، مرداد ۱۴، ۱۳۸۸

 

معرفي يك كتاب


در سال های اخیر شاهد انتشار ترجمه ی کتاب های مرجع متعددی در رشته های گوناگون بویژه در رشته ی علوم تجربی بوده ایم، اما در میان انواع کتاب های موجود در بازار کتاب، همواره جای خالی کتابی شامل ثابت ها و داده های شیمیایی و فیزیکی آن هم به زبان فارسی به چشم می خورد. چنین کتاب هایی را کارشناسان هندبوك (Handbook) یا دستینه می گویند. در واقع کتابی که همواره باید در دسترس باشد!
کتاب داده های شیمی یکی از مراجع کارآمد برای دست یابی به داده هایی هم چون شعاع اتمی و الکترونگاتیوی عنصرها، نقطه های ذوب و جوش بسیار از ترکیب های آلی و معدنی، پتانسیل کاهشی استاندارد مواد، انرژی گسستن پیوند های شیمیایی، ثابت تفکیک اسیدها و بازهای آلی و معدنی، انحلال پذیری بسیار از ترکیب های شیمیایی و بسیاری دیگر است که با آن ها در هنگام خواندن کتاب های درسی سرو کار داریم. ‌در واقع این کتاب اطلاعات ارزشمند گوناگونی در سطح کتاب های درسی شیمی دوره ی متوسطه ی نظری و پیش دانشگاهی را در بر می گیرد. کتاب یادشده نخستین مرجعی از این نوع است که در اقدامی کم سابقه، به زبان فارسی و به منظور استفاده ی معلمان شیمی و دانش آموزان دوره ی متوسطه ی نظری و پیش دانشگاهی انتشار یافته است.
تدوین کنندگان این کتاب تلاش کرده اند تا تمامی داده های مورد نیاز در سطح دوره ی متوسطه ی نظری و پیش دانشگاهی شامل رشته های ریاضی-فیزیک و علوم تجربی و هم چنین هنرستان های صنایع شیمیایی را در آن بگنجانند.
مخاطبان اصلی این کتاب معلمان و دانش آموزان هستند، ‌اما اطلاعات ارایه شده در آن برای دانشجویان دوره های تربیت معلم ، رشته ی ‌دبیری شیمی و بویژه دانشجویانی که درس شیمی عمومی را می گذرانند نیز قابل استفاده است.
این کتاب بنا به پیشنهاد گروه شیمی دفتر برنامه ریزی و تالیف کتاب های درسی و توسط موسسه ی فرهنگی فاطمی در 252 صفحه و با ‌شمارگان 3000 نسخه به چاپ رسیده است. هم اکنون می توانید این کتاب را با قیمت 37000 ریال از کتاب فروشی ها خریداری کنید.

نظرات: ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]





<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]